News:

Sostenete DC Leaguers (scopri come).

Menu principale

Automatic Kafka - di Joe Casey e Ashley Wood

Aperto da American_Gaijin89, 11 Novembre 2010, 17:12:08

Discussione precedente - Discussione successiva

American_Gaijin89

Testi: Joe Casey
Disegni: Ashley Wood
Edizione Originale: Automatic Kafka 1-9# Wildstorm (2002-2003)
Edizione Italiana: -

"Automatic Kafka is a nine-issue comic book limited series written by Joe Casey with art by Ashley Wood. It was published in 2002 by DC Comics' Wildstorm imprint.

The series followed the life of Automatic Kafka, an android who had been a member of a mass-marketed superhero group called the $tranger$ during the 1980s. After the team breaks up, Kafka is lost, looking for a new direction in life. The comic follows Kafka as he tries different ways of becoming human: drugs, sex and fame among them. The series also visits Kafka's former teammates who each have adapted to their life post-$tranger$ in their own way.

Automatic Kafka was a very experimental comic; Ashley Wood's unique style and Joe Casey's writing made it something between parody, satire and homage. With an abundance of sex, drugs, nudity and violence, avant-garde art, and complex scripts, it only found a small audience."

Allusions and references

Automatic Kafka makes numerous references to other comics, often invoking tropes of the genre or referring to specific characters.

* Issue 4 focuses on a minor character named Charles Brown and his interactions with adult versions of the Peanuts gang. The cover depicts Automatic Kafka standing atop a dog house.

* In Issue 6, Automatic Kafka uses the phrase "Chaykinesque salaciousness," referring to prominent writer Howard Chaykin's penchant for using overt sexual situations in his comics.

Fonte: http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_Kafka

Alcune Immagini:

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Murnau

Mi manca, è una vita che aspetto i volumi. :dowson:
Vendo vari Alan Moore, Grant Morrison, Frank Miller

Tu non sai che cosa voglia dire sentirli tutti addosso, gli anni, e non capirli più.
                                                                                                                                   La notte, 1961

Non c'è storia più grande della nostra, quella mia e tua. Quella dell'Uomo e della Donna.
                                                                                                                                    Il cielo sopra Berlino, 1987

American_Gaijin89

Non l'ho ancora preso però Joe Casey è un autore che con la Wildstorm si è sempre comportato in maniera assolutamente professionale.

Sottovalutato.

Murnau

Ma comunque per prenderlo dovresti cercare una serie completa in albetti su eaby, visto che non esistono TP. Io continuo a sperare in una raccolta, magari i diritti potrebbero essere di proprietà di Casey & Wood piuttosto che la DC, e questo permetterebbe una ristampa da parte di un'altra casa editrice (un po' come 2020 Visions di Delano).
Vendo vari Alan Moore, Grant Morrison, Frank Miller

Tu non sai che cosa voglia dire sentirli tutti addosso, gli anni, e non capirli più.
                                                                                                                                   La notte, 1961

Non c'è storia più grande della nostra, quella mia e tua. Quella dell'Uomo e della Donna.
                                                                                                                                    Il cielo sopra Berlino, 1987