News:

Sostenete DC Leaguers (scopri come).

Menu principale

The New Golden Age (USA) di Geoff Johns

Aperto da Man of Steel, 18 Agosto 2022, 21:56:19

Discussione precedente - Discussione successiva

0 Utenti e 1 Visitatore stanno visualizzando questa discussione.

Man of Steel

Citazione di: Hugostrange70 il 19 Agosto 2022, 22:04:02Quindi è probabile ci siano collegamenti con Doomsday clock?
GARANTITO! :zuzu:

Già da Flashpoint Beyond! :dyo:
We're all searching for enlightenment.
But what is light?
Different for everyone. But everyone looking.

See what we want to see.
No matter how small...or big we are.

DarksiedIs

Nostalgia è anche il nome del profumo di watchmen ahahah

Man of Steel

We're all searching for enlightenment.
But what is light?
Different for everyone. But everyone looking.

See what we want to see.
No matter how small...or big we are.

Hugostrange70


Man of Steel

We're all searching for enlightenment.
But what is light?
Different for everyone. But everyone looking.

See what we want to see.
No matter how small...or big we are.

Man of Steel

Revisit the founding of the JSA and foreshadow its future in The New Golden Age #1 preview



Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.
We're all searching for enlightenment.
But what is light?
Different for everyone. But everyone looking.

See what we want to see.
No matter how small...or big we are.

Tankorr


éala éarendel engla beorhtast
ofer middangeard monnum sended

Hugostrange70


Man of Steel

LETTO.


"There was a time above...a time before...there were perfect things...diamond absolutes. But things change...things in the timeline. And what changes...is RETCONNED!
Io ho letto e assimilato Doomsday Clock a dir poco...erm...religiosamente (:lolle:) after all, era inevitabile...
Quello che posso dire è che DClock sia ESSENZIALE se si vuole seguire al meglio questo nuovo viaggio con Geoff. :zuzu:

Non solo la storia in se, ma proprio ciò che rappresenta, oppure anche la nuova versione di Geoff come writer, perchè il Geoff Johns post Doomsday Clock è un altro writer, uno che si è reinventato, specialmente col suo storytelling, è importante avere il giusto pov per comprendere le conseguenze per il futuro del DCU e anche del passato, uno nuovo, inedito, ciò che doveva esistere e che non è mai esistito, la filosofia di correggere lo sbaglio di una vita, prendere il controllo della propria vita e non essere dei semplici spettatori passivi, ma dei MCs, ovvero...Man of Action.
Il concetto di Legacy o Dark Legacy, del perdono, quello di rompere un cycle of violence.
Reggie può essere un Rorschach migliore di Kovacs, può donare un ALTRO significato alla maschera, far vedere alla gente quello che LUI vuole far vedere.
Flashpoint Beyond: Il figlio di Two-Face non deve per forza diventare un villain, può essere il Robin di BatThomas.
Il figlio del Joker non deve soccombere alla maledizione del clown, è libero di forgiare il proprio destino.
Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.


Anyway, come dicevo, questo one-shot è pieno zeppo di chicche legate a DClock e tanto altro, che siano easter-eggs legati a Nathaniel Dusk (che mi sono trovato anche nella serie tv di Stargirl! :dsi:) o robe di una certa importanza come i cambiamenti della timeline cheeee non tutti ci faranno caso, no problem amici Leaguers, sono qui per voi, this is is a job for Man of Steel! :zuzu:

I move the lantern six inches out of Alan Scott's reach. Alan Scott dies.
I change the past to challenge the future.

No one has heard of Superman.

It's the 31st century. There is no Legion. There never was.

I realize that this universe is much more than it appears. And it's all connected to him.
Why is he the center of this universe?

I look to the future and i see nothing.
A Year.
A Century.
A Millennium.
Still nothing.
I do not see tomorrow.

How can ONE man affect so much?

The power of changing Superman is...

INTOXICATING. :bava:

To this universe of hope...I have become the villain.


Le storie DC su The Flash, Barry Allen che abbiamo sempre letto e amato, fanno in realtà parte di una timeline alterata da parte di Reverse Flash.
Esiste una timeline precedente a quella a cui siamo abituati, una che è sempre rimasta inesplorata siccome venne sovrascritta da quella nuova.

La morte di Nora Allen è diventata a tutti gli effetti un FIXED POINT in the timeline, come lo dimostra Flashpoint.
Non c'è più modo di ripristinare un time before...un time above...tuttavia rimane preservato nell'Hypertime, talmente tanto che è continuato ad andare avanti in background come se nulla fosse successo, come se il Reverse Flash non avesse MAI ucciso la madre di Barry.
Ciò che sarebbe sempre dovuto essere...è finito per diventare un What If?/Elseworld DC.

E allo stesso modo...esistono MOLTEPLICI Lifelong Mistakes di questo tipo in casa DC e ormai non è facile capire di quale timeline si stia parlando, ma a Geoff piace riprendere un preciso momento iconico, quando viene formato il gruppo JSA e ci sono dei dettagli interessanti, ovvero...

Doomsday Clock #10:

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Questo one-shot:
Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.


"The entire team is here."

Is it now? Where is Superman then... :mmm:

Quindi sappiamo già quale timeline abbia ripreso Geoff in questo numero, una dove Superman NON faceva parte della JSA, nessuno aveva sentito parlare di lui, perchè doveva ancora nascere.
Non fu lui l'ispirazione di Jay per diventare The Flash, tuttavia...viviamo in un mondo post-DClock.

Doomsday Clock #12:
Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.


Esiste la JSA e grazie a loro > Esiste Superboy e grazie a lui > Esiste la LOSH.

I see tomorrow. The Man of Tomorrow. And for the first time...
Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Earth-1 diventa Earth-1985, un mondo inesplorato tutt'oggi.
OGNI era di Superman DEVE essere preservata, poichè lui è la stella polare, la speranza di questo universo, del Metaverso.

Dr.Manhattan ha influenzato il DCU e in cambio Superman ha influenzato il Watchmenverse...che ora ha una SUA Legacy.

Mime & Marionette.
Reggie Long AKA Rorschach.
Cleopatra Pak AKA Nostalgia.
Clark Dreiberg AKA The Watchman.

Yeah...i'm guessing i'm fucking ready to read Watchman by Geoff & Gary. :sisi:

BTW, ADORO il fatto che le parti "Doomsday Clock-ose" siano SEMPRE gestite da Geoff, Gary e Brad Anderson, vedi finale di Flashpoint Beyond o la singola pagina di questo one-shot!

Tutti danno la caccia a Clark jr. :zuzu:

Essendo Geoff un plot-master e uno che ha da SEMPRE imparato dagli errori della DC, questa volta si sta prendendo il suo tempo per un eventuale DClock 2/Watchman.
Questa volta, nessuno riuscirà ad ostacolare la canonicità delle sue storie all'interno della continuity DC. :dno:
Si sta ritagliano il SUO angolo DC, NON è l'unico angolo DC che conta qualcosa (grazie a Rao), ma per moi è assolutamente e senza alcuna ombra di dubbio, IL DCU che conta di più per il momento. :ahsisi:

Da bravo plot-master, sta posizionando alla grande le sue pedine, in modo moooolto furbo, piccolo esempio...vedi l'età di questi pg come Nostalgia e Clark Dreiberg!

Nel Watchmenverse saranno anche dei ragazzini:
Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Ma nel present-time DCU? Heh...
Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

:dsi:

Tutto questo perchè il Watchmenverse e il DCU non sono "sincronizzati", c'è un gap di tipo 30 anni, il tempo è relativo, un viaggio fra universi potrebbe rappresentare anche una sorte di """viaggio nel tempo""", ovviamente se 4 anni passano là, 4 anni passano anche qua nel DCU, solo che...un pg come Nostalgia fa in tempo a compiere 16 anni, quindi vivere tipo 10 anni della sua vita, saltare qua nel DCU dove per noi sono passati tipo 3 anni da quando ci eravamo lasciato con la conclusione di DClock.
Quindi in pochissimo tempo hai a disposizione una mole assurda di potenziali character progression di 30 anni, pg che invecchiano con mille storie alle loro spalle, anche se...penso che il grosso verrà scritto da Geoff o meglio non mi aspetto che Nostalgia abbia 16 anni di storie frizzanti, anzi...solo ora la sua storia sta prendendo una piega interessante, una che vedremo a breve...spero.

E per quanto riguarda Helena, è da anni che Geoff ha dei piani per lei:
Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Oltre alla JSA, potremmo avere una maxi storia anche fra 4 anni con Batman e Damian, ma forse anche prima, la timeline continua a cambiare del resto!

La JSA del 31esimo secolo è un master-stroke di Geoff, lel.
Come dissi tempo fa sul topic della LOSH di Bendis, includere certi pezzi grossi nella LOSH a volte finisce per sminuire il gruppo, questa è la ragione per cui raramente vedi un altro Batman, Wonder Woman o Green Lantern nel gruppo, ma creare una JSA? Viene onorata la LOSH E anche la JSA!
Ovviamente alla fine sono TUTTI degli anti-corpi DC, il gruppo di cui fanno parte conta il giusto, lottano tutti contro lo stesso male but you know...
Noto che Geoff ha tranquillamente scartato il Dr.Fate di Bendis, hehehe. :asd:
Il Batman/Catwoman by Geoff si sta già rivelando mille volte migliore rispetto quello di King/Mann, nuff said. :ahsisi:

Geoff continua a piantare semi interessanti per chissà quante storie e molte non vedranno mai la luce, tipo cosa sia successo a Tim, Steph, Damian e al figlio del Joker in questo passato di Helena e possibile nostro futuro...
Però boh, mai dire mai...il pg di Judy Garrick manco esisteva e ora... :lol:

Per Degaton is watching but Quis custodiet ipsos custodes?
Come lasciano intendere anche le ormai classiche pagine "Who's who?" DC, Geoff ha ancora taaaaanto da raccontare!

Ahhh che bello, Geoff is fucking back! :wub: :dowson:
Questa è la NUOVA GOLDEN AGE and i'm here for it! :bava: :dyo:
We're all searching for enlightenment.
But what is light?
Different for everyone. But everyone looking.

See what we want to see.
No matter how small...or big we are.

Hugostrange70

Su altro forum ho letto che johns sta scrivendo Doomsday clock II ma è vera sta cosa? Mi sembra strano non avere letto nulla del genere da nessuna parte

Man of Steel

Nah, sarei io primo a calare le braghe altrimenti. :zuzu:


Questione di tempo però! :ahsisi:
We're all searching for enlightenment.
But what is light?
Different for everyone. But everyone looking.

See what we want to see.
No matter how small...or big we are.

Hugostrange70

Infatti mi sembrava strano, però sono già molto contento così, solo che dovrò ancora soffrire per leggere queste storie in italiano  :( per me johns è il verbo  :D

Man of Steel

Geoff Johns Interview - The JSA And The New Golden Age #1
CitazioneWhat was it like to go back to the Golden Age and revisit some of these JSA characters that were lost in time? What makes them so special?

Geoff Johns:
Well, I think that the magic of the new Golden Age is that loss in time, the forgotten heroes because the JSA are often forgotten in a lot of areas of DC - they just vanish. And I know that because they're so rooted in the '1940s during World War Two, some of them can feel dated. But I think that's part of their charm. And my excitement about going back is not only going back and telling stories about this generation of the JSA but also the future generation JSA and the original JSA. And introducing these new characters in the Golden Age, that existed that people just haven't read their stories about. And that has made it really fun to go back there. Because there are unexpected pathways to different stories and new characters that you don't know. And they have a history that we haven't read about yet. And it makes it all feel new, even though it's been around a long, long time.

What was it like to play with the comic book history of the JSA and reintroduce some of these characters to new readers for the first time?

Johns:
I mean, I think that the Justice Society of America and Stargirl stories are designed to be people's first books. The New Golden Age #1 takes place from the point of view of a brand new, potentially a new character, a new version of Helena Wayne - so you can get into this and understand it and see the legacy that stretches across it.But revisiting the first JSA meeting was one of my favorite things that I've gotten to do. To just take a moment where they're all getting together for the first time, and the Atom wants to ask some fun questions because he's got a Doctor Fate there, who you can see the future. So, it leads to a really fun scene, and some fun interactions and exploring those first moments where those heroes are brand new, and they're just getting to know each other, and what they might do, so it's not all about what's the mission at hand but just living like normal.So I loved writing that scene. Because when you get in those scenes, in the case of that, I sat down to write and didn't think "oh, Al Pratt is going to be the one that's leading the conversation." But he just spoke up, he just talked, and I'm like, Oh, well, he's just he's carrying me through it. And I knew I was going to get to Dr. Fate but that Al Pratt kind of took me to him, and that's how it worked.

Where does the JSA find itself in the present day?

Johns:
Well, they're in the present day right now and you'll eventually see it in the books but in the present day, right now, they exist as their team as they always have, with different generations taking on the mantle. So a lot of them you've seen on the covers, but Justice Society of America number one takes place 26 years from now, it takes place eight years after The New Golden Age #1 and it focuses on our lead character Helena Wayne and how she is carrying on her father's legacy and how she's reinterpreted what her father's legacy really has come to mean, and what she's using the Justice Society of America for in order to honor and enact what she believes is the core lesson she took from her dad. And it changes what the JSA is.

So what made Helena the perfect character to center this all around?

Johns:
Because he's such a unique character with such a unique perspective on her father's legacy. And she's been a part of the JSA in the past, but that version was kind of written out of continuity. So it was fun to go back and, and say, "well we're going to put her back in, but we have an opportunity to put her back in through time travel through future through, you know, a different, slightly different version of who she was." And she's a character I was always interested in, and I never had an opportunity to write and suddenly, there was a storyline where it made perfect sense for her to be the anchor to the story.

What was it like to tackle a new generation of the JSA?

Johns:
It was great fun. It took forever to do because some of the characters are brand new. So when you're doing it, just like writing those Who's Who pages and getting into that, that took longer than writing The New Golden Age, because every one of those entries is like five comic books worth of stories. Because you have to write who Salem was and where she's from and where her parents are and what she dealt with and how Dr. Fate found her and, why they partnered up and where she went, and what her powers are. Like, there's so much story in there. It's taken a long time to delve into these characters and give them these backstories, but Helena Wayne is no different. When you see the JSA she's a part of a lot of these characters in there. There are a few new ones that you've never seen, and there are certainly members that have never been on the JSA before.

What is Stargirl's role in her new miniseries, and how does it connect to the JSA?

Johns:
Well, Stargirl, to me is such a great voice to young teenage heroes, particularly the JSA and the Golden Age because I think she has such a can-do attitude. She believes in people so much she sees their potential and I think she nurtures that and gives people confidence and has a lot of compassion for others. So if there are younger heroes struggling with something she's kind of the perfect character to help them find their way as the never-ending light that just is and exists. And obviously, I love the character so much, but she was the perfect headliner for a story that dealt with you know, basically every teenage Golden Age hero ever created and new ones.

Throughout your recent stories, including Doomsday Clock, Batman: Three Jokers, and Flashpoint Beyond, there has been intentional, methodical planning connecting to the Watchmen universe. How does this story culminate with that and the Thirteen seen in Flashpoint Beyond?

Johns:
I'll just say that's a big that's a thread that carries and weaves in through all this stuff. And I don't want to say too much about it right now. But it's, it's a bit of a long story that's brewing in the background and ties into this in certain ways, and that's also about generations like the JSA. So there is uh you know, there's a bit of story to tell, I just don't want to spoil what it is.


The New Golden Age #1 gives you a chance to write about deep-cut DC characters you haven't explored before; which were you excited to write?

Johns:
I've been really excited. The more obscure the better. You know, I loved writing the Time Masters in Flashpoint Beyond - I love writing like Barney and Corky Baxter and Dr. Jeff Smith and Rick Connor. They're just something about these four weird bizarre quartet of time travelers that operate kind of outside the rest of the DC Universe. I love that it's been so fun to write them. In terms of the JSA and the Golden Age, all of these characters, there's some are some really obscure Golden Age characters that popped up in the Lost Children that I didn't realize how much fun I'd have with them. One of my favorite things to write was the backstory for Ladybug with Red Bee. Because Red Bee has no backstory. There's a lot of story to him. And so to be able to build so much story to that was super fun through a blue page of a psychic character that we suddenly find out existed.

What do you hope readers get from the new stories?

Johns:
Honestly, I just hope they really enjoy the comic and that it feels like a classic DC story that carries across the whole universe and the history of it. And they're intrigued and connected to Helena Wayne and they want to follow her adventures and explore more of the Golden Age. That's all its for. I want to share the love I have for these characters and the JSA with everybody else. And hopefully, people who love the JSA will enjoy reading the stories of their favorite characters again, they'll meet some new favorite characters, and I hope people who have never read Justice Society of America, give the books a shot. They certainly are in the public eye a lot more than they've ever been between Stargirl and Black Adam. So my hope is that people give the characters a chance that maybe they hadn't before.
https://screenrant.com/geoff-johns-interview-new-golden-age-jsa-dc-comics/

Piccoli tease sul futuro di un possibile...uhhh..."Doomsday Clock 2"/Watchman. :zuzu:
We're all searching for enlightenment.
But what is light?
Different for everyone. But everyone looking.

See what we want to see.
No matter how small...or big we are.

Hugostrange70

Johns sembra essere (finalmente) tornato in pianta stabile a scrivere dc storie  ^_^ e sembra avere progetti a lunga gittata

DarksiedIs

Man of steel mi ha solo confuso ahahahha Avevo notato delle stonature. Quindi questa storia è ambientata nella timeline in cui l'astronave di Superman cade dopo sulla terra ?