News:

Sostenete DC Leaguers (scopri come).

Menu principale

Batwoman (USA) di Marc Andreyko

Aperto da Azrael, 02 Novembre 2013, 01:23:02

Discussione precedente - Discussione successiva

Azrael

Batwoman #40 (Published by DC Comics; Review by Jake Baumgart; 'Rama Rating: 3 out of 10):

The real shame in Batwoman #40 is seeing the sharp decline Kate Kane has taken from strapping soldier to whimpering teenager. Heartbreak, especially with hypnosis from Nocturna, can be a devastating thing - it's just hard to believe that someone like Batwoman would remain such a victim for so long in her own title. Even in her penultimate issue, Kate does not rise about the abusive nature of her relationship with Nocturna but instead spends the majority of the story victimized while costars expound exposition. Jeanty's pencil's are refreshingly unique at times but miss the mark too frequently though out the issue to be a redeaming quality. Falling down isn't what makes Batwoman #40 a weak outing, it's that it never stands back up.
INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇

Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

Azrael

Preview: BATWOMAN ANNUAL #2

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

http://www.newsarama.com/23963-batman-and-robin-annual-3-batwoman-annual-2.html

Il Paladino del Buonsenso

Quindi per tirare le somme, la serie si è conclusa/concluderà, no? Ma a che numero?

Sefexir

Citazione di: Il Paladino del Buonsenso il 31 Marzo 2015, 21:28:58
Quindi per tirare le somme, la serie si è conclusa/concluderà, no? Ma a che numero?
Terminerà con il secondo annual in uscita l'1 aprile.
Citazione
- "Sai qual è stata la cosa più difficile con te?"
- "La mia intelligenza superiore, il mio abbagliante carisma-- oh, i miei abiti impeccabili"
- "Lasciarti andare... Lasciare andare il Dottore è davvero... difficilissimo"

Ah, tipo... Domani allora ahah!
Grazie mille!

Azrael

Azrael

Batwoman Annual #2 (Published by DC Comics; Review by Pierce Lydon; 'Rama Rating: 3 out of 10):

Marc Andreyko caps off his run on DC's most prominent lesbian character with a final face-off against Morgaine. The supporting cast makes this issue enjoyable at least, but it feels like Kate Kane has really gotten lost in shuffle over the course of Andreyko's run. Georges Jeanty continues to deliver some consistently inconsistent artwork, but he's able to give us a few flashes of worthwhile cartooning in the action scenes. The creative team ties a bow on this book with a schmaltzy closing bit, but any good will for this title has long been spent already, and any attempts to salvage the emotional core of the title comes across like putting lipstick on a pig.

Azrael

Già che ci sono, continuo con un'altra domanda nabbissima, mavi prego di capirmi: ho cercato su google un pochetto, ma tutti la danno per assodata.
Cos'è in concreto un Annual? XD

Clod

Citazione di: Il Paladino del Buonsenso il 09 Aprile 2015, 14:05:34
Già che ci sono, continuo con un'altra domanda nabbissima, mavi prego di capirmi: ho cercato su google un pochetto, ma tutti la danno per assodata.
Cos'è in concreto un Annual? XD
un numero solitamente scritto e/o disegnato da ospiti e che può variare in lunghezza rispetto ai numeri canonici

Inviato dal mio iPad con Tapatalk HD

We are called Cybermen. We were exactly like you once, but our cybernetic scientists realised that our race was getting weak. Our lifespan was getting shorter, so our scientists and doctors devised spare parts for our bodies until we could be almost completely replaced. Our brains are just like yours, except that certain weaknesses have been removed. Weaknesses like... emotions, pain. You will become like us. You will be upgraded.

Azrael

Un albo quasi il doppio, in ogni caso solitamente lo scrive lo stesso autore e il disegnatore invece varia.
Gli annual possono essere inseriti nella trama in corso oppure essere un numero autoconclusivo e solitamente li fanno uscire nelle settimane extra del mese, ovvero quando ci sono 5 uscite nel mese anzichè le solite 4.

Rinnovo i ringraziamenti per la spiegazione :)

Alex_Walker

E' un peccato che questa run finale non sia di qualità, volevo approfittare dei library new 52 per recuperare batwoman, ma mi rimarrebbe o una saga monca o una per cui mi arrabbierei visto il finale pessimo rispetto al resto della serie  :cry: