News:

Sostenete DC Leaguers (scopri come).

Menu principale

Vertigo: Progetti Futuri

Aperto da Lar Gand, 10 Agosto 2009, 16:59:03

Discussione precedente - Discussione successiva

0 Utenti e 1 Visitatore stanno visualizzando questa discussione.

Green Lantern

beh ho messo lo Spoiler apposta...cmq vedo che ci ha pensato az

Bruce Wayne

Citazione di: Hal Jordan il 04 Ottobre 2012, 17:37:41
beh ho messo lo Spoiler apposta...cmq vedo che ci ha pensato az
Siccome questo è un topic più generale.. non è immediato capire a che serie ti riferisci.
Voleva semplicemente essere un consiglio.  :up:

Green Lantern

sisi ho capito XD no problem  :P

Elfen89

Citazione di: Bread Pak il 04 Ottobre 2012, 14:54:16
E' colpa della mancanza di idee.
Per sopperire a quella mancanza negli anni '80 hanno chiamato gli inglesi ed è nata la Vertigo.
Forse è ora che chiamino gli italiani?  :lol:
Per me un Alessandro Bilotta farebbe meraviglie dopo aver letto i suoi La Dottrina e Valter Buio
Lo so.Io intendevo che sembra che nussuno legga in originale visto che non posta nessuno. Comunque speriamo che la Vertigo si risollevi.

AndyHood

io Valter Buio non lo leggo a prescindere.... per il nome.

mistake89

E fai male, a prescindere dal nome  ;)
LoSpazioBianco.it: nel cuore del fumetto!
www.lospaziobianco.it


SEGUI LOSPAZIOBIANCO SU:
Twitter  Facebook
Facebook - Nuvole di Celluloide Nella Rete del Fumetto
Flickr




Sometimes you wake up,
Sometime the fall kills you,
and sometimes, when you fall,
you fly
[Sandman, Neil Gaiman]


AndyHood

dubito che possa piacermi la scrittura di uno che sceglie un nome del genere :asd: :nono:

Però potrei dargli una chance se dovessi trovare un numero in edicola. Si legge come DYD con storie autoconclusive?

mistake89

Sì, ma con una macrotrama interessante.
Poi guarda, se ti piacciono le storie malinconiche e piene di finezze è l'ideale.
LoSpazioBianco.it: nel cuore del fumetto!
www.lospaziobianco.it


SEGUI LOSPAZIOBIANCO SU:
Twitter  Facebook
Facebook - Nuvole di Celluloide Nella Rete del Fumetto
Flickr




Sometimes you wake up,
Sometime the fall kills you,
and sometimes, when you fall,
you fly
[Sandman, Neil Gaiman]


Green Hankey

comunque un'editore della Vertigo ad una con recentemente svolta, ha parlato di grosse grosse cose nel 2013 per il ventennale
I've got new kidneys. I don't like the colour.

Yukio

Credo che questa grandissima sorpresa fosse il prequel di Sandman.
Per carità, fa sempre piacere, ma se pensano che riesumare Gaiman sia la svolta nella ripresa del marchio...
Il mio nome è Ozymandias, Re dei Re,
guardate le mie opere, o Potenti, e disperate!'
Null'altro resta. Attorno alle rovine
di quel colossale relitto, sconfinate e spoglie
le solitarie e piatte sabbie si stendono all'infinito.


Ero il Corinzio

Green Hankey

Citazione di: Il Corinzio il 05 Ottobre 2012, 21:02:37
Credo che questa grandissima sorpresa fosse il prequel di Sandman.
Per carità, fa sempre piacere, ma se pensano che riesumare Gaiman sia la svolta nella ripresa del marchio...

no oltre al Sandman di Gaiman e JW III, ci sarà dell'altro
I've got new kidneys. I don't like the colour.

AndyHood

si sono lasciati sfuggire Vaughan...spero siano abbastanza furbi da mettere sottocontratto Aaron per una nuova serie... ed inoltre darei ulteriore spazio a Lemire.
Sono questi i grandi autori contemporanei.

Azrael

PREVIEW: DOMINIQUE LAVEAU, VOODOO CHILD #7



Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.

Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.
INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

AndyHood


Azrael



Lauren Beukes opens "Fairest" #8 with the line "The past is a dead dog," echoing L.P. Hartley's proverbial opening line of "The Go-Between": "The past is a foreign country: they do things differently there." Indeed they do, especially if the past was in a magical kingdom within an actual foreign country. Thus Beukes begins the story arc of "The Hidden Kingdom" with a premise rich in Japanese mythology.

After this ominous meditation on the creep and weight of the past, the action of the story moves to the present. After one page of breathing space to introduce Rapunzel in her gilded captivity, Rapunzel's past comes to find her in a visually breathtaking attack by paper cranes in a flurry of broken glass and blood. Beukes niftily combines two allusions into one: a thousand origami cranes, which by Japanese legend can grant one wish, and death by a thousand cuts, a form of torture and execution from Ancient China. A detour to Brooklyn draws Jack Horner into the net of the story, and Rapunzel draws in a further portion of the Fableverse by appealing for help first from Fabletown's government, and then, in desperation, from a seedier source.

For all its promise of richness and depth, this first chapter is shallow in characterization and story (but will probably read well in trade). Beukes' use of a wide supporting cast from "Fables" is necessary to foreshadow developments about the Homelands being opened, and it feels appropriate to the rules of Fableverse, but nevertheless all this setup eats up panel time and the story barely begins to get anywhere before the issue ends. None of the characters, especially Rapunzel herself, are sufficiently developed enough in "Fairest" #8 for the reader to care much about them yet, and Rapunzel's mission is still shrouded in secrecy from the reader and even from her closest friend and hairdresser Joel.

The potential of the setup and Inaki Miranda's art may be enough to hook readers anyway. Miranda's pencils handle multiple worlds with ease, from the peaceful interior of Rapunzel's Woodland Luxury Apartments to the crazy onslaught of Tokyo's amazing nightlife. Eva De La Cruz's colors are wonderfully appropriate and highlight the transitions from apartment to courtroom, airplane to city. Miranda and De La Cruz's jump from the noisy city chaos and the teeth of a new adversary to the muted, minimalist last page instills creeping dread and suspense in the reader for what trials and horrors await Rapunzel in her quest to be reunited with her children.

Beukes' dialogue and diction have a compelling precision, both in the opening sequences and in Rapunzel's chilling confrontation with an unnamed foe who asks "Do you think I'm pretty?" This woman is a version of the Kuchisake-onna, the Slit-Mouthed Woman, a modern Japanese urban legend about a wife mutilated by a jealous spouse. A Kuchisake-onna wears a surgical mask, asking victims "Am I beautiful?" and if answered with a no, she kills them; if answered with a yes, she will lift the mask, revealing her disfigured smile, asking "Am I beautiful now?" It's a spectacularly clever touch by Beukes and Miranda to update the Kuchisake-onna by making her young and dressing her in wild Tokyo streetwear.

Beukes and Miranda scatter in a few visual flashbacks to Rapunzel's old life in the Hidden Kingdom, including a body floating in a lake and a tableau of blood on shattered porcelain. These also promise juicy backstory. The strongest parts of "Fairest" #8 by far are the sequences within Tokyo or those involving Japanese iconography, and while it took a whole issue to get us there, it's good news that the titular Hidden Kingdom and Rapunzel's past are in a place inside Japan.

3.5/5


CBR
INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori