News:

Sostenete DC Leaguers (scopri come).

Menu principale

Dark Nights: Metal (USA) di Snyder & Capullo

Aperto da Azrael, 02 Aprile 2017, 23:04:15

Discussione precedente - Discussione successiva

0 Utenti e 1 Visitatore stanno visualizzando questa discussione.

Leonard13

Ma che grandissimo casino,in un solo numero sto Metal è diventata una montagna confusionario,non si capisce una mazza tra le centomila citazioni e easter egg che ci rifila.
"Le Meraviglie sono qui per restare. E ce ne sono sempre di più. Citizen V, la Trottola, Blue Diamond... Se volessi, potrei continuare ad aspettare, ma questo fermerebbe solo me, non loro. E la cosa che vidi quando fui su quel palazzo e quell'onda iniziò a infrangersi intorno a me è che non saranno loro ad adattarsi a noi. Ormai il mondo è diverso. Le regole sono cambiate. Per sempre. E nessuno ha idea di cosa ci riserverà il futuro. Però la sai una cosa? Scoprirlo sarà un gran divertimento!"
Marvels,Kurt Busiek.

"Stai cominciando a capire, Clark, questa è la fine, per tutti e due. Avremmo potuto cambiare il mondo, e ora guardaci. Io sono diventato un problema politico, e tu... tu sei una barzelletta. Voglio che ricordi, Clark, negli anni che verranno, nei tuoi momenti più intimi, voglio che ricordi la mia mano, attorno alla tua gola, voglio che ricordi... l'unico uomo che ti ha battuto."
Il Ritono Del Cavaliere Oscuro,Frank Miller.

"E io...gli ho mostrato,che un uomo senza speranza è un uomo senza paura."
Devil Rinascita,Frank Miller.

Man of Steel



DARK NIGHTS: METAL #5
Written by SCOTT SNYDER
Art and cover by GREG CAPULLO and JONATHAN GLAPION
Variant covers by TONY S. DANIEL, ANDY KUBERT and JIM LEE
Retailers: This issue will ship with four covers. Please see the order form for details.
The Justice League faces the final extinguishing of our world, invaded on all sides by unimaginable nightmares, fueled on to the edge of oblivion only by the belief that there must be a light in the endless darkness—somewhere. But...what if there's not?
ADVANCE SOLICITED • On sale JANUARY 10 • 32 pg, FC, $3.99 US
FOIL-STAMPED, EMBOSSED COVER • RATED T+
We're all searching for enlightenment.
But what is light?
Different for everyone. But everyone looking.

See what we want to see.
No matter how small...or big we are.

Azrael

INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

Azrael

INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

Azrael

Letto Batman: The Red Death #1

Bel numero, io ormai adoro li stile di J. Williamson combinato con i disegni di Di Giandomenico che tra l'altro si inserisce nella storia  :lol:
Pazzesco. Potevano farla scrivere a lui la mini principale.
INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

Azrael

INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

Azrael

Batman: The Red Death #1
Written by Joshua Williamson
Art by Carmine Di Giandomenico and Ivan Plascencia
Lettering by Tom Napolitano
Published by DC Comics
Review by Joey Edsall
'Rama Rating: 9 out of 10

"The mind is a plaything of the body."

It's hard not to think of that iconic paraphrasing of Friedrich Nietzsche while reading Batman: The Red Death #1, in which we see how certain changes can completely change people and personalities. In that way, Joshua Williamson's impressively written comic excels, as it presents readers with the same high stakes, over-the-top action and lore-intensive drama that have made Dark Nights: Metal as fun as it has been, while simultaneously leaving a lot to mull over and confront about our heroes as well as ourselves. As the comic states in one of its more conspicuous references: All it takes is one bad day.

Earth-52 is dying. The Batman and the Flash of that universe are having a brutal fight in one appears to be the final days of that universe. In a very 2015 Secret Wars move, the weight of what it means for a universe to be collapsing is glossed over as we see only a passing glimpse of the average human scrambling in a collapsing city, though Batman and Flash are written well enough that readers will find themselves caring about those characters despite the fact that DC has a few spares. Where things really start to get interesting is when Batman incapacitates Flash and harnesses the Speed Force, thus becoming the Red Death.

Batman's first few panels as the Red Death are the strongest in the issue in terms of plot. Having the Speed Force has fundamentally changed Bruce Wayne's body and how it works, which has subsequently changed the way that he thinks. The issue makes explicit that the Red Death doesn't brood, dwell on his actions, or reflect. What then happens to the personality of Batman when deprived of those character traits? We see a Batman void of inhibitions, but one that is all the more terrifying because it's easy to trace the parts of his personality that are familiar to us. Readers often think of how our heroes' powers are perfect reflections of their personalities. It's unsettling to think that the personalities are, in fact, a reflection of the powers. In a medium that deals so explicitly with the idea of good versus evil and morality, that makes everything feel much more unstable.

The issue is a weird sort of tie-in that is a self-contained story while also being extremely dependent on context from Metal. It is very much a story taking place alongside and then within Metal than a story where the central event is just a backdrop. In a lot of ways that forgives the unusual pacing and subsequent abrupt end of the issue, but also hurts the issue in the sense that this really shouldn't be a reader's first exposure to the central event - you'd easily find yourself lost in the wealth of mythology that it references, manipulates, and creates. The way we are introduced to the Red Death before he is introduced to Earth Prime leaves the book feeling as though it has two first acts. Carmine Di Giandomenico's art also contributes to this, as it will likely be divisive in terms of fan response.

Di Giandomenico flips artistic convention on its head from the first panel and frequently embellishes a more traditional house style with strange flourishes, such as blurry overlays of Barry and Bruce's faces, lens flares, or, as in the artistic highlight of Batman obtaining the Speed Force, a complete breakdown of the way we have been conditioned to expect our panels to be delivered. The greatest strength of the art in this issue is that it takes advantage of this medium, and does things in panels which could only be accomplished in comic books. A downside of this is the sheer level of chaos populating the pages of this issue. While this is undoubtedly a highlight on some pages, most of which involving the Red Death, and provide those scenes with a striking kinetic energy, it feels at other times like too much. Di Giandomenico's art winds up competing with Williamson's script and its three narrators, two of which often use the same panels for their lines.

Colorist Ivan Plascencia's contribution to the comic is notable, as the are what complete the look and intrigue of the Red Death's appearances. The dramatic glow of Plascencia's bright colors contrasted with darker colors winds up looking more primal than neon, and really conveys a sense of power in the characters' actions. Backgrounds are also made more exciting by the way the colors react with what is largely red in the panels. Jason Fabok and Dean White deserve special mention for their cover, which is eye-catching and harkens back to the first issue of Flashpoint.

Despite its status as a tie-in, it's hard not to recommend Batman: The Red Death #1 to anybody already following Metal. Its character work may be mostly inferred, but the large ideas that it touches on are grand enough that it's hard to leave the issue without thinking critically about the personalities of the DC heroes, or even of your own personality and how experiences are perhaps the only true contributing factor to a self. It's scary to think that Bruce Wayne isn't the pilot of Batman but that the cowl makes the man, and while that's certainly nothing new in a Batman comic, changing the cowl to change the man has hardly been better explored, yet alone with such interesting and dynamic art.
INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

Man of Steel

Letto Batman: The Red Death #1
Bel numero! Questo Red Death è veramente figo! :asd:
Williamson ha toccato le corde giuste per una twisted Batman di questo tipo! :batman:
Ha anche spiegato la natura di questo Dark Multiverse, ed è partito da una Earth 52, probabilmente l'ultima, quindi come il nostro Multiverse? Spero di no, capisco che il "52" sia speciale per loro, ma perchè limitarsi in questa maniera? Oddio, non fa molta differenza, dato che non sappiamo niente di nessuna terra, quindi avere 52 versioni...insomma è già tanto! :P
Però concettualmente, avere infiniti universi, per ogni "incubo" è...molto più credibile, 52 è veramente poco invece.

L'unica cosa che mi ha fatto storcere il naso, è il legame di fra le due Speed Force del Dark Multverse con quello del nostro Barry.
Spiacente, ma non sei autorizzato a visualizzare il contenuto degli spoiler.
We're all searching for enlightenment.
But what is light?
Different for everyone. But everyone looking.

See what we want to see.
No matter how small...or big we are.

Hermit

Letto Batman the red death #1
Mamma che numerone, Williamson ha fatto davvero un lavoro bellissimo nel caratterizzare il tutto e poi Di Giandomenico non ne parliamo proprio!
Bellissimo

Azrael

Ditemi che l'avete visto a Di Giandomenico dentro il fumetto!!!
INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

Azrael

INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

UltimateMM

Letto con un pò di ritardo metal #2. Mah... una schifezza del genere era da un pò che non la si leggeva.
Sempre più forte il senso di WANNABE "scrittore che lascia il segno nella continuity DC" da parte di Snyder. Quando cerca di fare riferimenti a storie che sono capisaldi verie propri mi fa quasi tenerezza se non ribrezzo.
Leggendo poi i punteggi che danno sulle recnesioni mi trovo ancora più perplesso, voti come 8 o 9 su 10 a queste porcate non si possono vedere.

Sempre più convinto che dietro a questa ennesima schifezza ci sia Dan Didio perchè mi rifiuto di credere che uno come Geoff J possa aver, non dico avallato, ma minimamente preso in cosiderazione la possibilità di pubblicare della m***a come questa.

Cioè quando finalmente ci si era liberati della parentesi vomitevole del new 52 ecco che questo pupazzo di Snyder ci si ributta a capofitto e non contento ci tira in mezzo riferimenti ad avenimenti che non dovrebbe neanche permettesi di citare, in quanto capra!!!

spero che finisca presto e che i resposabili lascino al più presto la DC, permettendo a chi veramente capisce qualcosa di scrittura possa retconnare quanto prima queste porcate e tutto quello che ne consegue nella continuity  :sick: :sick:
La pistola. E' un'arma da codardi, un'arma da bugiardi. Uccidiamo troppo spesso perché l'abbiamo reso facile, troppo facile, risparmiandoci lo schifo e la fatica

Leonard13

"Le Meraviglie sono qui per restare. E ce ne sono sempre di più. Citizen V, la Trottola, Blue Diamond... Se volessi, potrei continuare ad aspettare, ma questo fermerebbe solo me, non loro. E la cosa che vidi quando fui su quel palazzo e quell'onda iniziò a infrangersi intorno a me è che non saranno loro ad adattarsi a noi. Ormai il mondo è diverso. Le regole sono cambiate. Per sempre. E nessuno ha idea di cosa ci riserverà il futuro. Però la sai una cosa? Scoprirlo sarà un gran divertimento!"
Marvels,Kurt Busiek.

"Stai cominciando a capire, Clark, questa è la fine, per tutti e due. Avremmo potuto cambiare il mondo, e ora guardaci. Io sono diventato un problema politico, e tu... tu sei una barzelletta. Voglio che ricordi, Clark, negli anni che verranno, nei tuoi momenti più intimi, voglio che ricordi la mia mano, attorno alla tua gola, voglio che ricordi... l'unico uomo che ti ha battuto."
Il Ritono Del Cavaliere Oscuro,Frank Miller.

"E io...gli ho mostrato,che un uomo senza speranza è un uomo senza paura."
Devil Rinascita,Frank Miller.

Azrael

Letto Batman: The Murder Machine #1

Mi sono goduto anche questo.
Questi Tie-In potrebbero superare la mini principale  :lolle:
INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori

Azrael

INSTAGRAM: AZRAEL'S CAVE

The Batman (2022) - Batcycle 🦇 REEL

The Batman (2022) McFarlane by Jim Lee 🦇 REEL 🦇



Fedele all'Ordine di Saint Dumas e al Pipistrello
Combatteremo le idee con idee migliori